ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS

درج نیوز

سه شنبه 24 مرداد 1402

آهنگ جدید محسن چاوشی به نام «بجنگ و تجربه کن شکست فاجعه نیست»

متن آهنگ بجنگ و تجربه کن شکست فاجعه نیست محسن چاوشی

از رود جاری تر از کوه محکم تر
از سختی از فولاد حتی مسمم تر
ما زندگیمونو با عشق میسازیم
نه کم میاریمو نه رنگ میبازیم
دیروز رو باید دید فردا رو باید ساخت
من یاد میگیرم دنیا رو باید ساخت
از خواب پا میشم خورشید می تابه
بیدار میمونم دنیا اگه خوابه
کی گفته این دنیا جای منازعه نیست
بجنگ و تجربه کن شکست فاجعه نیست

آهنگ جدید محسن چاوشی به نام «بجنگ و تجربه کن شکست فاجعه نیست»






نوشته شده توسط darj60 در ساعت 14:52

دو شنبه 2 مرداد 1402

معیارهای GT چیست؟


معیارهای GT چیست؟ در این مقاله در مورد یکی از ابزارهای تحلیل سئو فنی (سئوفنی) من محمد سلحشوری هستم با شما صحبت خواهم کرد در این مقاله به تحلیل جزئیات الزامات و اشتباهات ابزار معروف (GT METRIX) می پردازم تا ادامه این مقاله وبلاگ را دنبال کنید.

GTMetrics

این ابزار برای تجزیه و تحلیل کارهای فنی سئو بسیار مفید است و اکثر شما حداقل یک بار از این ابزار برای تجزیه و تحلیل سایت یا رقبای خود استفاده کرده اید. این ابزار فاکتورهای زیادی مانند سرعت بارگذاری یک وب سایت (ثانیه)، اندازه استاندارد عکس، نیازهای سرور داخلی و موارد دیگر را بررسی می کند و گزارش کاملی از ایرادات و نواقص داخلی وب سایت مورد نظر را در اختیار شما و متخصص سئو قرار می دهد تا بتوانید مشکلاتی را که باعث دیر بارگذاری وب سایت شما می شود برطرف کنید و بهترین نتیجه را بگیرید. می توانید آن را بخرید

نحوه بررسی سایت در Gtmetrix

می‌توانید gtmetrix.com را در مرورگر خود تایپ کنید و منتظر بمانید تا وب‌سایت بارگذاری شود، سپس آدرس وب‌سایت خود را در کادری که می‌گوید... URL را برای تجزیه و تحلیل وارد کنید، سپس Test your website را انتخاب کنید و منتظر بمانید.

باید بدانید که تجزیه و تحلیل سایت ممکن است کمی طول بکشد زیرا چندین سایت دیگر به طور همزمان در حال تجزیه و تحلیل هستند و شما نیاز به زمان دارید تا این اتفاق بیفتد و گاهی اوقات حدود 1 دقیقه طول می کشد.

پس از فرآیند بارگذاری وب سایت، وب سایت Gt metrix نتیجه ای را نمایش می دهد که وضعیت داخلی وب سایت شما را نشان می دهد.

در سربرگ اول کلمه Performance Scores کلمه Page Speed ​​​​Score و کلمه YSlow Score را در کادر زیر نشان می دهد و در مقابل این کادر Total Load Time، Total Page Size و Requests را مشاهده می کنید که در ادامه این مقاله به شما توضیح خواهم داد.

ارزش عملکرد

این پنجره دارای دو گزینه و یک زیربخش است که نمره کلی سلامت سایت را نشان می دهد.

امتیاز صفحه سرعت

این امتیاز صفحه سایت و سایت شما است که بر اساس اندازه تصاویر، پلاگین ها یا اسکریپت های سایت شما که در هنگام بالا بودن سایت بارگذاری می شوند، درصدی را به شما نشان می دهد.

YSlow اسکور

این گزینه نتایج فایل های سایت شما را بر اساس الگوریتم یاهو نشان می دهد. البته هر چه امتیاز PageSpeed ​​سایت شما بیشتر باشد، نتیجه به امتیاز PageSpeed ​​شما نزدیکتر خواهد بود.

زمان بارگذاری کامل

همانطور که از نام آن پیداست، این به دلیل زمان بارگذاری صفحه است که بر حسب ثانیه اندازه گیری می شود و هر چه تعداد پرس و جوها در هنگام بارگذاری صفحه کمتر ارسال شود، زمان کمتری برای صفحه ثبت می شود.

ابزار Gt Metrix یک وب سایت است که برای تجزیه و تحلیل سایت استفاده می شود. این وب سایت دارای یک سرور در ونکوور کانادا می باشد، بنابراین باید یک تا دو ثانیه برای اتصال وب سایت Gt Metrix به سرور خود (به خصوص اگر سرور شما در ایران باشد) وقت صرف کنید.

اندازه کل صفحه

این عبارت اندازه میزبانی وب سایت شما را بر حسب کیلوبایت مشخص می کند که بسته به صفحه (به دلیل استفاده از تصاویر بزرگ، افزونه ها یا اسکریپت ها) متفاوت است.

درخواست ها

این عبارت تعداد درخواست ها برای آپلود اسکریپت ها و تصاویر در سایت شما را نشان می دهد که به طور طبیعی برای سایت های فروشگاهی از 80 تا 90 متغیر است.

لطفاً توجه داشته باشید که برخی از افزونه‌های وب‌سایت مانند افزونه‌های فیلتر تماس، ایمیل و هرزنامه ممکن است به دلیل فیلتر شدن یا عدم سرویس دهی به ایران بیشتر طول بکشد و بسته به روشن بودن فیلتر، نیازمندی‌ها متفاوت است.

در قسمت بعدی سایت خطاها و قسمت های زیادی را مشاهده می کنید که هر کدام پیامی دارند که باید به آن توجه کنید و برای گرفتن بهترین نتیجه بهتر است تا حد امکان آن را اصلاح کنید.

برای رفع این موارد، ابتدا باید آنها را بدانید تا بتوانید برای رفع آنها برنامه ریزی کنید. در زیر قسمت های مختلف این ابزار سئو را توضیح خواهم داد. توجه کنید.

آزمایش عناصر سرعت صفحه

این قسمت شامل گزینه هایی است که می توانید آنها را بهینه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید و سرعت وب سایت خود را بهینه کنید.این کادر شامل مجموعه ای از موارد است که وب سایت شما را با الگوریتم های گوگل بررسی می کند و سپس خطاهای مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد.

گزینه تصویر در سطح سرور

این گزینه برای تصاویری است که با استفاده از سبک های css در اندازه های مختلف بر روی هاست شما قرار می گیرند. گاهی اوقات تصاویری را می بینید که با مراجعه به آدرس مستقیم آنها، می بینید که اندازه اصلی آنها 1500 * 2580 است، اما نمایه کلی صفحه اصلی 800 * 800 است یا بسته به پیکربندی نمونه قالب شما، اندازه متفاوتی دارد. اندازه این تصاویر توسط CSS تغییر یافته و مقیاس بندی شده است.

karthai تجزیه جاوا اسکریپت را به تعویق انداخت

هنگامی که درخواستی از بازدیدکننده برای باز کردن یک وب سایت ارسال می شود، فایل های مختلف جاوا اسکریپت بارگذاری می شوند. این زمان بارگذاری به تعداد فایل های جاوا اسکریپت بستگی دارد. اگر می خواهید آنها را سفارشی کنید، می توانید آنها را در آخرین مرحله یا پا برای حمل قرار دهید. دو راه برای انجام این کار وجود دارد، به صورت دستی یا با استفاده از افزونه wp deferred javascripts.

اصطلاح بهبود تصویر

همانطور که از نام آن پیداست، به عکس هایی اطلاق می شود که از اندازه های استاندارد استفاده نمی کنند.

اگر گزینه های آن را باز کنید، می بینید که آدرس تصویری که قرار است تبدیل شود، نمایش داده می شود.

این قسمت آدرس عکس اصلی سایت را نشان می دهد و در گزینه نسخه بهینه شده پیشنهاد GT Matrix را مشاهده می کنید که اندازه ایده آل همان عکس را برای شما در نظر گرفته است.

عبارت css را کوچک کنید

این عبارت به فایل های CSS داخلی سایت شما اشاره دارد که از فایل های کوچکتر استفاده می کند و نشان می دهد که فایل های CSS سایت شما حاوی فاصله است.

اگر از وردپرس استفاده می کنید، می توانید این فایل ها را با یک افزونه فشرده کنید، اما توصیه می کنیم از ابزار فشرده سازی کد CSS آنلاین استفاده کنید.

به تصویر زیر دقت کنید

در اینجا نمونه ای از فشرده سازی انجام شده توسط یک ابزار آنلاین است. این فشرده سازی تاثیر زیادی بر سرعت بارگذاری سایت شما خواهد داشت.

جالب است بدانید که فایل های CSS، HTML، JS را front-end یا user-side می نامند و خطاهای نمایش داده شده فقط برای front-end و user-side هستند که نیاز به بهینه سازی دارند. برای فشرده‌سازی فایل‌های PHP باید آن‌ها را فشرده کنید و از آنجایی که این در سمت سرور باطن است، روی سرعت بارگذاری سایت تأثیر زیادی ندارد.

طرح بندی جاوا اسکریپت را به حداقل برسانید

این گزینه مانند گزینه قبلی است، اما این بار برای یک خط کد جاوا اسکریپت که باید تا حد امکان خلاصه و فشرده شود.

ابعاد تصویر عبارت را مشخص کنید

این عبارت عکس هایی را نشان می دهد که از ویژگی های ارتفاع و عرض استفاده نمی کنند. از ویژگی های عرض و ارتفاع تصویر نمایش داده شده در زیر این در استفاده کنید.

துர்கு از درخواست های بد خودداری کنید

این خطا به این دلیل رخ می دهد که یک درخواست ناقص مانند یک فایل CSS ناقص یا فایل اسکریپت جاوا به سرور ارسال می شود و این درخواست به سرور ناقص ارسال می شود که فایلی را ارائه می دهد که قابل تغییر است.

عبارت Blocks the landing page

این خطا برای سایت هایی است که از دستور redirect به طور مکرر و زیاد استفاده کرده اند، به دلیل وجود این ریدایرکت ها درخواست های زیادی به سرور ارسال می شود و سرعت بارگذاری سایت به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

ارور بسته را فعال کنید

این مشکل برای وب سایت هایی است که از قوانین فشار یا دانلود لایت استفاده نمی کنند. یکی از مواردی که می تواند این مشکل را در وب سایت حل کند نزدیک کردن آن به 100 و قرار دادن دستور Gzip در htaacces است.

استفاده از Gzip کد شما را فشرده می کند و منجر به بارگذاری سریعتر صفحه می شود.

تا به حال در مورد مهمترین خطاهای PageSpeed ​​Score با شما صحبت کرده ام. اگر مشکلی در رابطه با خطا در سایر gt-metrics دارید، می‌توانید با ارسال نظر در پایین این مقاله و مقالات، سؤال بپرسید. من در مورد خطاها در بخش YSlow Score بحث خواهم کرد. تا پایان این مقاله با من همراه باشید.

امتیاز YSlow برای gtmetrix

همانطور که گفتیم این قسمت از GT Matrix خطاهای فایل سایت شما است که بر اساس سایت یاهو بررسی می شود. در این قسمت می توانید فایل هایی که باعث کندی وب سایت شده اند را شناسایی و آنها را برطرف کنید.

ارور از شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید

این خطا نشان می دهد که سایت مورد نظر از شبکه تحویل فایل عمومی از نزدیکترین سرور استفاده نمی کند. با فعال کردن یک CDN، می‌توانید فایل‌های CSN و فایل‌های JS را به کاربران روی CDN نزدیک‌تر کنید.

ارور اضافه کردن سرصفحه Expires

این خطا به دلیل عدم توجه به انقضای حافظه پنهان مرورگر است. این کش ها عبارتند از: فونت های گوگل، کد آنالیتیکس، گراواتار که در مرورگر قرار دارند و می توانید با قرار دادن کد زیر در htaacces آن ها را تغییر دهید.

# انقضا را فعال کنید

منقضی می شود فعال است

# دایرکتوری پیش فرض

ExpireDefault \"دسترسی به اضافه 3 ماه\"

ارور از ردیابی URL اجتناب کنید.

این خطا همچنین نشان می دهد که از چه تعداد ریدایرکت استفاده کرده اید و چه تعداد صفحه را ریدایرکت کرده اید که در صورت لزوم می توانید پس از نمایش آن ها را حذف کنید.

درخواست های HTTP کمتر

این عبارت همچنین نشان دهنده درخواست http است، هر چه تعداد آن کمتر باشد، بارگذاری سریعتر وب سایت موثرتر خواهد بود.

فشرده سازی اجزا

این عبارت دقیقاً برای Gzip است که در بالا ذکر شد، اما در قسمت Yslow بهینه بودن یا عدم بهینه بودن منابع و پهنای باند سرور شما را نشان می دهد.

جاوا اسکریپت و CSS عبارت را کوچک کنید

این عبارت فشرده سازی کد جاوا و CSS را همانطور که در بالا توضیح داده شد نشان می دهد.

یک کش AJAX ایجاد کنید

این عبارت نحوه استفاده از کش و استفاده از ajax در وب سایت را نشان می دهد که در صورت بروز مشکل در این گزینه آدرس آن در پایین عبارت نشان داده می شود.

جاوا اسکریپت و CSS تکراری را حذف کنید

در این بیانیه، اگر فایل های CSS و Java وب سایت خود را از دو آدرس مختلف کپی و آپلود کنید. به شما خطا می دهد، برای حل این مشکل فقط باید فایل هایی را که به اشتباه در این گزینه نشان داده شده اند پیدا کنید.

عبارت AlphaImageLoader را حذف کنید

در مرورگر اکسپلورر تصاویر با فرمت PNG به سرعت لود نمی شوند و بارگذاری این دسته از تصاویر زمان بر است که سرعت بارگذاری وب سایت شما در اکسپلورر را کاهش می دهد و جالب است بدانید AlphaImageLoader در CSS به همین دلیل در Explorer سریعتر بارگذاری می شود.

از خطای HTTP 404 (Not Found) اجتناب کنید.

این عبارت برای صفحه 404 است، زمانی که با خطای 404 مواجه می شوید که صفحه در سایت وجود ندارد، این خطا 404 صفحه از سایت شما را نیز نشان می دهد که با بررسی دقیق آدرس می توانید آن را برطرف کنید.

کلمه کاهش تعداد عناصر DOM

هنگامی که از عناصر DOM در صفحات وب سایت خود استفاده می کنید، این عبارت به سایت شما خطا می دهد، DOM مخفف Document Object Mode است که برای دسترسی به اشیا و عناصر در یک سند HTML یا صفحه HTML استفاده می شود.

در این مقاله سعی کردم مهم ترین گزینه های جایگزین ابزار سنجش سرعت وب سایت به نام Gtmetrix را بررسی کنم. با بررسی مشکلات و خطاهایی که در این مقاله به شما گفته ام به راحتی می توانید سرعت بارگذاری وب سایت خود را افزایش دهید و امتیاز قابل قبولی کسب کنید. اگر در مورد خطاها سوالی دارید می توانید در قالب نظرات با من در میان بگذارید یا اگر قصد دارید این خطاها را به متخصصان بسپارید یا در وب سایت Essentials.

مراجعه به سایت:  https://blogten.ir/what-gtmetrix/






نوشته شده توسط darj60 در ساعت 13:43

یک شنبه 1 مرداد 1402

همه چیز در مورد سئو کپی رایتینگ


اگر صاحب وب سایت، مدیر کسب و کار یا متخصص سئو هستید، مطمئناً با اهمیت تولید محتوا آشنا هستید. تولید محتوا در افزایش رتبه وب سایت و فروش و ارتقای آن بسیار موثر است. یکی از موضوعات مهم و چالش برانگیز که اخیرا برای مدیران سایت ها و کسب و کارها و حرفه ای ها اهمیت پیدا کرده است، کپی رایتینگ در سئو است. این موضوع را می توان یکی از مهم ترین عوامل سئو دانست و نقش آن در سئو اخیراً پررنگ شده است. در این مقاله درباره کپی رایتینگ سئو و موارد آن با شما صحبت خواهیم کرد. لطفا توجه داشته باشید که در این مقاله در مورد موضوعات بسیار مهم با شما صحبت خواهیم کرد. با مجله وب مستر بلاگتون همراه باشید.

که می نویسد؟ اهمیت کپی رایتینگ در سئو

خوب، اگر می خواهید اطلاعات کاملی در این زمینه بدانید، ابتدا باید بدانید کپی رایتینگ به چه معناست. اگر بخواهیم به طور کلی در مورد نوشتن صحبت کنیم. باید بگوییم کپی رایتینگ یک حرفه و هنر واقعی است و اگر آن را یاد بگیرید می توانید در تولید محتوا بسیار بهتر شوید و محتوای بهتری تولید کنید. اگر محتوایی که برای وب سایت خود ایجاد می کنید بهینه باشد و تمام معیارها و الزامات را رعایت کرده باشید، می تواند راه زیادی را به سمت توسعه وب سایت و رتبه بندی کلمات کلیدی شما برساند. به طور دقیق تر، اگر بخواهیم موضوع نوشتن متون را دقیق تر روشن کنیم، باید به سراغ یک مثال برویم. با فرض اینکه در شغل خود تجربه دارید و از آن مهارت ها به بهترین شکل ممکن برای انجام وظایف محول شده استفاده می کنید. این می تواند نتیجه خوبی برای شما به ارمغان بیاورد و هرکسی که به حرفه ای که در آن کار می کنید نیاز دارد، با علم به اینکه شما در آن بهترین هستید، کار خود را به شما اعتماد خواهد کرد. دقیقا باید گفت کپی رایتینگ همان چیزی است که گوگل و موتورهای جستجو می دانند که اگر کاربر را به وب سایت شما بفرستند به نتیجه موضوع مورد نظر خود می رسند. این همه سئو نیست و راه حلی برای سئو است، اما به طور کلی یکی از موضوعات مهم در سئو، هنر کپی رایتینگ است. در ادامه این مقاله، موضوعات و نکات مهمی را که هنگام ایجاد محتوا برای یک وب سایت در سال 2023 مرتبط هستند را برای شما مرور می کنیم.

کپی رایتینگ بر اساس سئو است

موضوع مهم در موضوع کپی رایت، تولید محتوا بر اساس دستورالعمل ها و سیاست های مدرن است. همانطور که در قسمت اول مطالب ذکر کردیم، موتورهای جستجو آنچه را که کاربر را به نتایج مورد نظر نزدیکتر می کند، اولویت بندی می کنند. ایده خوبی است که استراتژی هایی را که در گذشته آموخته اید برای ایجاد وب سایت خود مرور کنید و این اطلاعات را به روز کنید. ما یک سری نکات طلایی و مدرن را به شما ارائه می کنیم که باید در تولید محتوا به آنها توجه کنید.

انتخاب موضوع و آماده سازی ذهنی موضوع

یکی از موارد بسیار مهم در هر بحث کپی رایتینگ عنوانی است که برای مقاله خود انتخاب می کنید. بهتر است نام ارتباط نزدیکی با کلمه کلیدی مرتبط داشته باشد. این بدان معناست که شما باید عنوان و محتوایی داشته باشید که کاربران و بینندگان را به صفحه محتوا هدایت کند. سپس متن را بخوانید و اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنید. محتوا باید به گونه ای برنامه ریزی شود که این موضوع را در نظر داشته باشید. آنچه برای تولید این محتوا مورد نیاز است باید توسط مخاطب تصمیم گیری شود. و چه پیامی در این محتوا بهترین تاثیر را روی مخاطب خواهد داشت؟

هدف و پیام محتوا

موضوع دیگری که باید در نظر داشت این است که می خواهید مخاطبان در مورد چه موضوعاتی در محتوای شما صحبت کنند. ابتدا باید از خود بپرسیم و واضح بگوییم که محتوای ما از سه حالت خارج نمی شود. یا محتوا تبلیغاتی است یا به کاربر آموزش می دهد یا به مخاطب اطلاع می دهد. شما باید بتوانید یکی از این موارد را انتخاب کنید.

طراحی محتوای متفکرانه

بعد از اینکه موضوع و ژانر محتوا را انتخاب کردید، باید به سراغ اجرای ذهنی محتوایی که قرار است تولید کنید بروید. هرگز بدون فکر و ایده شروع به تولید محتوا نکنید، زیرا این موضوع می تواند شما را گیج کند و از مسیر تولید محتوای سئو خارج کند. شما باید در نظر داشته باشید که قرار است در مورد چه چیزی توضیح دهید و در مورد آن صحبت کنید.

از ابزارهایی برای بررسی کلمات استفاده کنید

استراتژی دیگری که باید به آن اشاره کنیم، تحقیق در مورد کلمات و موضوعاتی است که انتخاب می کنید. در این زمینه باید چند نکته اصلی را در نظر بگیرید. یکی از آنها مخاطبان سایت هستند که چه مطالب و ادبیاتی می تواند آنها را به مطالعه جذب کند. دوم اینکه کلمات کلیدی مرتبط با موضوع شما وجود دارد شما باید از کلمات کلیدی در محتوا استفاده کنید تا مخاطب پس از جستجو انگیزه مطالعه این مطالب را پیدا کند. در چنین مواقعی ابزارهایی وجود دارد که می توانید در قسمت ابزارهای سئو بلاگتون بهتر با آنها آشنا شوید و از آنها استفاده کنید.

احساسات مخاطب را در نظر بگیرید

یکی از موارد دیگری که در پردازش محتوای سئو و رعایت اصول کپی اهمیت دارد این است که به افکار و احساسات و روانشناسی مخاطبان کمک کند. محتوای شما باید به گونه ای تهیه شود که مخاطب با ادامه مطالعه احساس کند فرصتی را از دست داده است. این محتوا باید نکات مهم در ارائه یک محصول یا خدمات خاص یا راه حل یک چالش و مشکل را در مقابل مخاطبان نشان دهد و در نهایت به همین صورت باشد و نتیجه ای اساسی و دقیق بدهد.

استفاده از انواع رایج رفتار و نوشتار

یکی از نکات مهمی که می تواند برای یک مخاطب خاص محتوا ایجاد کند و آنها را به خواندن آن ترغیب کند، ادبیاتی است که باید مختص شما باشد. یعنی بهتر است به کلیشه ها واکنش نشان ندهید و در محتوایی که مختص خودتان است از ادبیات استفاده کنید. شما باید خلاق باشید و از کلمات خاصی برای محتوا استفاده کنید. عکس یا کلیپ بعدی می تواند این تغییر را به مخاطب منتقل کند و مخاطب احساس کند با محتوای متفاوتی مواجه است که می تواند پاسخ جستجوی خود را بیابد.

خلاقیت در تولید محتوا

یکی از خلاقیت هایی که می توانید از آن استفاده کنید نوع ادبیات خاصی است که در قسمت قبل برای تولید محتوا به آن پرداختیم. یکی دیگر از چیزهای خلاقانه ای که می توانید برای ایجاد محتوا از آن استفاده کنید، انتخاب عناوین جذاب برای آن است استفاده از تصاویر و کلیپ های خاص و تصاویر برجسته می تواند مطالب را برای مخاطب جذاب و خواندنی کند

طول محتوا

یکی از مواردی که در تولید محتوا باید به آن توجه کنید، طول محتوا است. طول محتوا می تواند به شما در بهبود و رتبه بندی وب سایت کمک کند و از طرفی می تواند نرخ پرش وب سایت شما را افزایش دهد. اما به یاد داشته باشید که در این بین کیفیت را قربانی نکنید و موقعیت را جذاب تر توضیح دهید. سابقه طول محتوا بین 1800 تا 3200 کاراکتر برای مقالات آموزشی و بین 1000 تا 2000 کلمه برای محتوای تبلیغاتی است. همیشه در ابتدای مطلب یک موضوع چالش برانگیز را به مخاطب معرفی کنید و سپس چالش ها را دسته بندی کنید و در پایان راه حل ها را به طور کلی و برخی راه حل ها را به تفصیل توضیح دهید. در محتوایی که برای محصولات در نظر می گیرید، به مخاطبان خود اطلاع دهید که این محصول دارای تخفیف محدودی است و استفاده از آن تخفیف را خاص جلوه دهید. به خاطر داشته باشید که صادق بودن و رعایت تخفیف ها و وعده ها به رشد بیشتر برند شما کمک می کند.

 

مراجعه به مرجع:   https://blogten.ir/all-about-seo-copywriting/






نوشته شده توسط darj60 در ساعت 13:10

پنج شنبه 22 تير 1402

بیوگرافی ناهید مسلمی بازیگر و همسرش

بیوگرافی ناهید مسلمی بازیگر و همسرش + اینستاگرام و ماجرای جدایی و طلاق از همسرش را به همراه تصاویر دخترش شیوا خلیق بازیگر در ادامه در این بخش از مجله جوان ایرانی برای شما فراهم کرده ایم با ما همراه باشید.

بیوگرافی ناهید مسلمی بازیگر
ناهید مسلمی متولد 25 آذر 1334 در تهران، بازیگر است

بیوگرافی ناهید مسلمی بازیگر و همسرش

وی فارغ التحصیل لیسانس زبان انگلیسی و تاریخ فرهنگ تطبیفی از دانشگاه دماوند در سال 1359 می باشد بازیگری را از تئاتر شروع کرد و حالا در سینما و تلویزیون حضور دارد

 

ناهید مسلمی چگونه بازیگر شد؟
در سال 57 وقتی 23 ساله بود از طرف رکن الدین خسروی به اداره تئاتر دعوت شد و کلاس های تئاتری را گذراند اما بخاطر شرایط انقلاب کلاس ها مختل و کنسل شد.

در نهایت سال 62 به گروه آناهیتا رفت و 3 سال کار بازیگری انجام داد، سال 65 به کلاس های مهین اسکویی رفتم که خیلی برایم مفید بود

بیوگرافی ناهید مسلمی بازیگر و همسرش

در سال 1368 با فیلم کوتاه آخرین نگاه جلوی دوربین رفت و سال 71 اولین بار با فیلم هنرپیشه وارد سینما شد و سال 1370 با سریال فروغ بی پایان به تلویزیون آمد

حضور در سریال شهرزاد
اما آنچه نقطه عطف بازیگری او شد و باعث دیده و شناخته شدن شخصیت هنری او توسط بسیاری از مردم گردید، ایفای نقش او در سریال نمایش خانگی و محبوب شهرزاد بود. وی در این سریال بازیگر نقش بتول خانم، دایه امید فرزند شهرزاد و قباد بود.

ازدواج و همسر
ناهید مسلمی در سال ۱۳۷۱، زمانیکه ۳۷ سال سن داشت با آقای خلیق ازدواج کرد.حاصل ازدواج وی و همسرش یک فرزند دختر با نام شیدا خلیق است که او نیز در عرصه بازیگری فعالیت دارد و در سریال نوروزی سال ۱۳۹۸ به نام “زوج یا فرد” که از شبکه سوم سیما پخش شد، با مادرش همبازی شد. اما نهایتا ازدواج ناهید مسلمی به جدایی رسید و وی به تنهایی دخترش را بزرگ کرد.

 

بیوگرافی ناهید مسلمی بازیگر و همسرش






نوشته شده توسط darj60 در ساعت 7:34

شنبه 10 تير 1402

آهنگ جدید محمد علیزاده به نام «تاج سر»

متن آهنگ محمد علیزاده تاج سر

بعد تو نمیشه گفت بذار بزن حرفای مفت
حسودی میکنن نمیخوان ببینن دل منو تو شه جفتچ
کار یواشکی ممنوع غرای الکی ممنوع
کلافه میشم و آرومم میکنی واسه همه ی اینا ممنون
تاج سر آتیش میزنه چشای تو به دل من خاکستر
تو که بلدی دلمو ببر
کارت همینه میکنی آدم عاشقو عاشق تر

دور و برت هر کیه بگو برن بقیه

من خوشمه بینمون دوتایی باشه هر چیه

آخه میدونی عشق تویی اونی که میخوامش تویی تو

تاج سر آتیش میزنه چشای تو به دل من خاکستر
تو که بلدی دلمو ببر
کارت همینه میکنی آدم عاشقو عاشق تر

توقع دارم ازت نگات رو من باشه اصلا

تنها جایی نرو فقط با من از این به بعد

تاج سر آتیش میزنه چشای تو به دل من خاکستر
تو که بلدی دلمو ببر
کارت همینه میکنی آدم عاشقو عاشق ترMusicdel | موزیکدل

آهنگ جدید محمد علیزاده به نام «تاج سر»






نوشته شده توسط darj60 در ساعت 8:18

جمعه 29 ارديبهشت 1402

آهنگ مازندرانی وحید مرادی به نام وارشی هوا

متن آهنگ وارشی هوا وحید مرادی

 

جان دلبر همه چی ره خراب هاکردمه آخر !♫!
ای دوست امان امان، ای دوست امان امان !♫!
اتا شو گیرمه من فاز تو دلبر !♫!
دنیا ره خراب کمه تنی سر !♫!
همه چی ره خراب هاکردی آخر !♫!
دلی نمونسته بمونم تی ور !♫!
شی دلی دا بووشم !♫!
وارشی هوا بووشم !♫!
هر جا که النی قدم تنی سد راه بووشم !♫!
آخ شی دلی دا بووشم وارشی هوا بووشم !♫!
هر جا که النی قدم تنی صسد راه بووشم !♫!
وحید مرادی، کلاغ که نتونه ادای عقاب ره در بیاره !♫!
آهای غریبه که بهی آشنا !♫!

 

قسم بخوارده دلبر کوئه تی وفا !♫!
تیسه جان دامه ویمه تی هواخواه !♫!
ولا هیچ کیجا ره من ندامه پا !♫!
!♫!آخ شی دلی دا بووشم وارشی هوا بووشم هر جا که النی قدم تنی سد راه بووشم !♫!
جان دلبر، آخ شی دلی دا بووشم، تیسه وارشی هوا بووشم !♫!
منی زندگی ووشه تی شویی حسرت !♫!
!♫!بد هاکردمه به ته هاکردمه عادت !♫!
هر ثانیه بورده تنی ور راحت !♫!
خورده وچه وی بی منی ور بهی گت !♫!
آخ شی دلی دا بووشم !♫!
وارشی هوا بووشم هر جا که النی قدم تنی سد راه بووشم!♫!

 آهنگ مازندرانی وحید مرادی به نام وارشی هوا






نوشته شده توسط darj60 در ساعت 8:8

جمعه 18 فروردين 1402

برای جلوگیری از سفید شدن مو در جوانی چه کار کنیم؟ ۶ راهکار کاربردی

همین ابتدا دقت کنید این مورد اصلاً بد نیست که شما به‌ظاهر خودتان اهمیت بدهید. زیرا علاوه بر اینکه مردم ابتدا ظاهر شما را می‌بینند و اگر مرتب و آراسته باشید می‌توانید تأثیر خوبی در ذهن دیگران در نگاه اول بگذارید، بلکه وقتی به پوست و موی خود برسید، حس خوبی می‌گیرید و می‌توانید هرروز را پر از شور و نشاط آغاز کنید. موهای سفید روی سر در سنین جوانی برای برخی از افراد ناخوشایند است. ولی شما همراهان عزیز باید بدانید که با افزایش سن مقدار رنگ‌دانه‌ای که به هر تار مو تزریق می‌شود، کاهش یافته و درنتیجه موهای شما خاکستری و سفید می‌شود. همچنین سفیدی مو یکی از عوارض زندگی مدرن است که باید با روش‌های پیشگیری از آن آشنا باشید تا بتوانید از شر موهای سفید خلاص شوید. در ادامه این مطلب از جوان ایرانی به روش‌های جلوگیری از سفیدی مو در سنین پایین پرداخته و عواملی که باعث ایجاد آن می‌شود را با هم بررسی می‌کنیم، پس با ما همراه باشید.

 

 

۱۳ علت سفیدی موها در جوانی
هرچند سفید شدن موها نشانه پیری هست ولی در هر سنی ممکن است موهای شما سفید شود. همچنین اگر موهای تیره دارید، باید بدانید که موهای سفید در ظاهر شما بیشتر به چشم می‌خورد. پیشگیری از این وضعیت به علت آن بستگی دارد. این دلایل را در ادامه بررسی می‌کنیم که تا جای ممکن بتوانید از آن‌ها جلوگیری کنید و یا اگر بیماری دارید آن را درمان کنید.

۱) نقش ژنتیک
ژنتیک عامل اصلی تعیین رنگ‌دانه موهای شما است. موهای برخی از افراد قبل از ۲۰ سالگی سفید می‌شود، درصورتی‌که برخی دیگر در سال‌های بالاتر نیز دچار سفیدی مو می‌شوند. دقیقاً مانند قد، رنگ چشم و سایر عواملی که ما هیچ کنترلی بر روی آن نداریم، اگر والدین یا پدربزرگ، مادربزرگ شما دچار سفیدی زودرس مو هستند احتمال ایجاد این وضعیت در شما هم افزایش می‌یابد.

همچنین نژاد یا قومیت نیز در سفیدی موها نقش دارد. مثلاً بر اساس برخی از تحقیقات، آسیایی‌ها در سن ۲۵ سالگی دچار سفیدی مو می‌شوند، در حالیکه آفریقایی و آمریکایی‌ها معمولاً در سن ۳۰ سالگی موهایشان سفید می‌شود.

۲) کمبود ملانین
همان‌طور که می‌دانید ملانین به مکمل‌های پروتئینی و تغذیه مناسب بستگی دارد. اگر شما دچار کمبود آن شوید، موهای شما زودتر سفید می‌شود‌.

۳) عدم تعادل هورمون
طی تحقیقات انجام‌شده توسط مجله جوان ایرانی، عدم تعادل در هورمون‌ها باعث می‌شود که موهای شما زود سفید شود. اگر نمی‌دانید که عدم تعادل هورمونی دارید یا خیر، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

۴) کمبود ویتامین ها


کمبود ویتامین B12، ویتامین D، فولات، آهن و سلنیوم باعث سفیدی زودرس مو می‌شود. به‌ویژه کمبود اسیدفولیک، ویتامین B12 و سطوح پایین بیوتین در بسیاری از افرادی که به سفیدی زودرس مو دچار هستند، دیده‌شده است.جوان ایرانی (irjavan.com)

در این بین، کمبود ویتامین ب ۱۲ علت بسیار مهمتری هست، زیرا باعث کم‌خونی خطرناک نیز می‌شود. در این نوع کم‌خونی بدن نمی‌تواند ویتامین جذب کند، درنتیجه ملانین موجود در مو ضعیف می‌شود.

۵) استرس زیاد
اگر مبتلا به استرس عاطفی و روانی هستید، موهای شما زودتر سفید می‌شود. همچنین اگر بیش‌ازحد کار می‌کنید، مدام خسته و مضطرب هستید باید بدانید که احتمال ایجاد موی سفید در دوران جوانی و سنین پایین در شما بیشتر است. بنابراین باید برنامه زندگی خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید تا بتوانید بر استرس خود غلبه کنید.

۶) مواد شیمیایی
برخی از صابون‌ها، شامپو و رنگ مو می‌تواند باعث سفیدی زودهنگام موها شود. توصیه مجله جوان ایرانی این است که بیش‌ازحد موهایتان را رنگ نکنید، زیرا رنگ مو مواد شیمیایی فراوانی دارد که بر رنگ‌دانه‌های مو اثر گذاشته و آن‌ها را سفید می‌کند. به‌ویژه اگر موهای کودک شما سفید شده، هرگز از رنگ مو برای پوشاندن سفیدی آن‌ها استفاده نکنید، زیرا باعث حساسیت‌های پوستی و آسیب‌های تنفسی می‌شود. حتماً در اسرع وقت نزد پزشک متخصص پوست و مو بروید.

۷) پراکسید هیدروژن
فولیکول‌های مو، پراکسید هیدروژن تولید می‌کنند که روی ساقه‌های مو انباشته می‌شود، درنتیجه باعث خاکستری شدن و سفیدی موها می‌شود. همچنین در برخی از رنگ موها پراکسید هیدروژن وجود دارد که باعث سفید شدن موها می‌شود.

۸) کم‌کاری تیروئید
کمکاری تیروئید یک بیماری مزمن است که ممکن است باعث از بین رفتن رنگدانه موهای شما شود، درنتیجه دچار سفیدی زودرس مو می‌شوید. حتماً رژیم غذایی مناسب داشته باشید و یا اگر دچار علائم این بیماری هستید به پزشک مراجعه کنید تا برای کنترل سطح تیروئید از مکمل‌های هورمونی استفاده کنید.

درواقع بیماری‌های خود ایمنی باعث افزایش خطر زودهنگام سفیدی موها را در بردارد. علاوه بر کمکاری تیروئید، آلوپسی آره آتا نیز یک بیماری خود ایمنی هست که باعث ریزش موهای بدن می‌شود. به دلیل کمبود ملانین بعد از رویش مو، آن‌ها تمایل به سفیدی دارند.

۹) اشعه فرابنفش خورشید


دقت کنید نور خورشید باعث روشن شدن و یا قرمزی موها می‌شود، تحقیقات بیشتری نیاز است که ثابت شود باعث سفیدی موها می‌شود یا خیر. محض احتیاط هنگام بیرون رفتن از منزل حتماً از روسری و یا کلاه مناسب استفاده کنید.

۱۰) مصرف زیاد کافئین و الکل
مصرف بیش از حد الکل و نوشیدنی‌های حاوی کافئین مانند قهوه و چای باعث آسیب رساندن به پوست و مو شده، همچنین یکی از دلایلی است که باعث می‌شود رنگ‌دانه‌های مو‌ از بین رفته و زودتر گرد سفید پیری را نسبت به دیگران مشاهده کنید.

۱۱) سبک زندگی و رژیم غذایی ناسالم
اگر از شامپوهای نامناسب و آب داغ برای شستشوی موهای خود استفاده می‌کنید، همچنین تغذیه نامناسب داشته و بیشتر فست‌فودها و غذاهای چرب و شور در برنامه غذایی خود دارید، در این صورت شما زودتر دچار موهای سفید خواهید شد.

۱۲) سیگار کشیدن
علاوه بر تمام مضرات سیگار از جمله مشکلات قلبی عروقی و سرطان، یکی از دلایل اصلی سفیدی زودرس موها نیز سیگار کشیدن است. زیرا سیگار باعث گرفتگی و کوچک شدن رگ‌های خونی شده، درنتیجه جریان خون به فولیکول‌های مو کاهش پیداکرده، در این صورت رنگ‌دانه‌های مو نیز کاهش یافته و سفید می‌شود.

۱۳) عوارض مصرف داروهای خاص
عوارض برخی از داروهای خاص ممکن است باعث سفیدی موها شود. در برگه راهنمای داروها در مورد عوارض آن توضیح داده شده است. هر موقع که طول دوره درمان شما تمام شد و داروها را قطع کردید سفیدی موها نیز متوقف می‌شود. البته در اکثر مواقع، دیگر موهای سفید شده‌ی قبلی، تیره نمی‌شوند.

داروهایی نظیر:

کلروکین
اترتینات
هالوپریدول
والپروات
وراپامیل
فلور
بوتیروفنون
تریپارانول
بلئومایسین
اگر سفیدی موهای شما به دلیل ژنتیک و وراثت باشد، برای کاهش و یا پیشگیری از آن کار زیادی نمی‌توان انجام داد. ولی اگر به دلیل سایر مشکلات سلامتی باشد، حتماً با پزشک مشورت کنید. ممکن است پزشک دستورالعمل‌هایی تجویز کند که حتی بتواند رنگدانه موهای شما را بازگرداند، ولی نمی‌توان این مورد را تضمین کرد. در ادامه این مقاله از جوان ایرانی برای شما راهکارهایی بیان می‌کنیم تا بتوانید از سفید شدن موها پیشگیری کنید.

 

 

جلوگیری از سفیدی مو در جوانی (۶ راهکار مهم)


در دهه ۲۰ و حتی زیر ۲۰ سال اگر موهای شما سفید شد و در عین حال سابقه خانوادگی سفیدی زودرس مو نداشتید، در این صورت جای نگرانی دارد و باید به پزشک مراجعه کنید تا علت آن بررسی و درمان شوید. در ایران و سایر کشورهای آسیایی معمولاً موها در اواخر دهه ۳۰ سفید شده و بعد از ۵۰ سالگی سرعت آن بیشتر می‌شود. توصیه ما این است که تا جای ممکن از سفید شدن موها با روش‌هایی که در ادامه ذکر می‌شود پیشگیری کنید.

۱) شناسایی زودهنگام
بسیار مهم است که اگر سن شما کم هست و موی سفید در روی سر خود دیدید به متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا چکاب کامل شوید. البته شناسایی زودهنگام به این معنی نیست که به‌محض دیدن اولین مو نگران شوید، اگر یک رشته موی سفید غیرمعمول در روی سر خود مشاهده کردید که به‌طور ناگهانی ایجادشده حتماً پیگیری کنید.

۲) اصلاح شرایط خود
شما عزیزان باید توجه داشته باشید که اگر در سنین پایین دچار سفیدی زودرس موهای خود شده‌اید، این موضوع قابل درمان است. در اکثر مواقع این وضعیت قابل اصلاح و ترمیم است، البته باید علت آن شناسایی شود و برای رفع آن تلاش زیادی کنید. مثلاً اگر کمبود ویتامین B12 دارید آن را اصلاح کنید، اگر سیگار می‌کشید ترک کنید، اگر کمبود هورمون و یا کمبود تغذیه‌ای دارید آن را جبران کنید.

۳) کاهش استرس
اگر می‌خواهید حداقل تا زمانی که به سن ۳۰ سالگی می‌رسید موهای یکدست و تیره داشته باشید و موهای شما سفید نشود‌، سعی کنید استرس خود را کاهش دهید. حتی اگر با موهای سفید مواجه شدید آرامش خود را حفظ کنید و درصدد تغییر سبک زندگی و پیگیری آن باشید. همچنین خواب منظم و کافی داشته و از درمان‌های شیمیایی و مواردی از این قبیل اجتناب کنید. به‌طورکلی از موهای خود مراقبت کنید و سبک زندگی خود را اصلاح کنید تا در سفیدی موهای شما تأخیر ایجاد شود.

۴) ماساژ روغن کدوحلوایی
کدو حلوایی برای تحریک ریشه مو کاربرد زیادی دارد، همچنین رنگدانه مو را برمی‌گرداند. درنتیجه ماساژ منظم روغن کدو حلوایی از سفید شدن موها پیشگیری می‌کند‌.

۵) ورزش منظم
شاید باورتان نشود ولی اگر ورزش کنید جریان خون در بدن از جمله کف سر بهبود یافته، درنتیجه رنگ طبیعی موهای شما حفظ می‌شود‌. همچنین می‌توانید کف سر را با روغن‌های تقویت‌کننده ماساژ دهید تا به بهبود جریان خون کمک کند.

۶) مصرف آب و آبرسانی به مو
با مصرف آب و همچنین با آب‌رسانی به موها و حفظ رطوبت آن‌ها، سلامت فولیکول‌های مو حفظ شده درنتیجه باعث جلوگیری از سفیدی موها خواهد شد و رنگ‌دانه‌های طبیعی مو حفظ می‌شود‌.

نکته: شامپوهای سیاه کننده تنها برای مدت کوتاهی باعث تیره شدن موهای سفید می‌شود، ولی به‌عنوان درمان شناخته نمی‌شود. دقت کنید روش‌های ذکرشده برای پیشگیری از سفید شدن موها است و نه ترمیم آن! البته اگر سفیدی موها به دلیل ژنتیک باشد نمی‌توان از آن پیشگیری کرد.

 

خوراکی های پیشگیری از موهای سفید


ابتدا بررسی کنید اگر موهای سفید شما به دلیل کمبود ویتامین B12 هست، خوراکی‌هایی که در ادامه بیان می‌شود را بیشتر مصرف کنید. همچنین باید بدانید کمبود ویتامین ب ۱۲ باعث کم‌خونی خطرناک نیز می‌شود. این خوراکی‌ها شامل غذاهای دریای، تخم‌مرغ، گوشت مانند گوشت گاو یا بره می‌شود. همچنین اگر رژیم خام گیاهخواری دارید حتماً با پزشک خود مشورت کنید تا مکمل‌های حاوی ویتامین ب ۱۲ را به شما معرفی کند.

 

♦ محصولات لبنی مانند شیر و پنیر را بیشتر مصرف کنید

♦ خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها مانند انگور، انواع توت‌ها و سبزی‌ها با برگ سبز و چای سبز

به‌طورکلی لیست خوراکی‌هایی که سفیدی زودرس مو را به تأخیر انداخته و همچنین به رشد مو کمک می‌کند شامل:

♦ جگر گوشت که کم‌خونی و کمبود آهن را در بدن جبران می‌کند.

♦ هویج که سرشار از ویتامین A هست.

♦ توت‌ها که سرشار از ویتامین C هستند.

♦ اسفناج که به تولید ملانین کمک می‌کند.

♦ تخم‌مرغ سرشار از ویتامین B12 است

♦ تخم آفتابگردان که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی است.

♦ لوبیا که منبع غنی از پروتئین است.

♦ گردو که سرشار از مس بوده و به تولید ملانین کمک می‌کند.

♦ برگ کاری که حاوی ویتامین‌های گروه B و مواد معدنی مانند سلنیوم، روی و آهن است.

♦ مصرف ویتامین B5 را افزایش بدهید. خوراکی‌های غنی از ویتامین B5 شامل جگر گاو، تخم‌مرغ، غلات، قارچ، کلم بروکلی و تخمه آفتابگردان هست.

♦ منابع غنی از مس: خوراکی‌هایی که به مقدار زیادی مس دارند به پیشگیری از سفیدی زودرس موها کمک می‌کند. منابع سرشار از مس شامل: جگر گاو، عدس، بادام، شکلات تلخ و مارچوبه.

مصرف آنتی‌اکسیدان بیشتر
برخی از تحقیقات نشان داده به دلیل اینکه چای سیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان است درنتیجه به جلوگیری از آسیب رادیکال‌های مو و درنتیجه سفیدی زودرس مو کمک کرده و باعث درخشندگی موهای شما می‌شود.

 

سایر خوراکی‌هایی که سرشار از آنتی‌اکسیدان هست شامل:

روغن زیتون
ماهی
میوه‌ها و سبزی‌های تازه
خلاصه
تصور کنید در سنین جوانی به آئینه نگاه کنید و اولین موی سفید را در بین موهای خود ببینید. چه احساسی دارید؟ حتماً به مادر خود میگویید این موی سفید را با موچین از روی سر شما جدا کند، ولی مادر شما اغلب می‌گوید نه! اگر مو را بکنید به‌جای آن سه موی سفید درمی‌آید. یکی از دلایل مشخص و واضح سفیدی مو این است که رنگدانه‌ای به نام ملانین در فولیکول‌های مو وجود دارد که به‌مرور زمان از بین می‌رود و درنهایت مو سفید می‌شود. اگر کنجکاو هستید که بدانید تمام عواملی که باعث سفیدی مو می‌شود چه هستند و چگونه می‌توانید از سفید شدن موها جلوگیری کنید، در این مقاله به‌طور کامل بررسی کردیم و تغذیه مفید برای پیشگیری از سفیدی زودرس را برای شما بیان کردیم.
برای جلوگیری از سفید شدن مو در جوانی چه کار کنیم؟ ۶ راهکار کاربردی






نوشته شده توسط darj60 در ساعت 7:47

شنبه 13 اسفند 1401

آهنگ جدید روزبه نعمت الهی به نام «بر باد رفته»

متن آهنگ بر باد رفته روزبه نعمت الهی

 

درو میبندی و از خونه میری تمومه خونه هر چی هست میبلعه
یه جای کار دنیا اشتباهه یکی میره یکی از دست میره
درو وا میکنم میشینم آروم تمومه سهمم از تو گرد و خاکه
کجاست اون حسه امنیتی خدایا چقدر این خونه بی تو ترسناکه
یه عمری رو به چشمات ایستادم فقط دل باختم چیزی نبردم
همش حس میکنم اینجا نشستی همش حس میکنم رو دست خوردم
تو دنیایی که امنیت ندارم جلوم دیوار پشتم پرتگاهه
درو میبندی و از خونه میری یه جای کار دنیا اشتباهه

https://musicdel.ir/single-tracks/174562/






نوشته شده توسط darj60 در ساعت 11:29

چهار شنبه 15 دی 1400

مجلس یازدهم ، مجلس زیر۴۰درصدی ها

بهارستانی ها باید با آگاهی از وزن اجتماعی واقعی‌شان، از ارائه یا رأی دادن به طرح‌های تندروانه و تحریک‌کننده اکثریت مردم و حتی طیفی از حامیان شان، اجتناب جدی کنند زیرا اقلیت، توان تحمیل اراده به اکثریت را ندارد و اگر هم بر رویکرد تحمیلی خویش اصرار ورزد، گریزی از تحمل تاوان و هزینه سنگین نخواهد داشت

به گزارش خبرآنلاین ،​در حالی بیش از 20 ماه از آغاز فعالیت مجلس یازدهم می‌گذرد که از مجموع ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ واجد شرایط رأی ، ۲۴ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۴۰۴ نفر پای صندوق رأی رفتند و حضور ۴۲٫۵ درصدی آنان موجب شد تا کمترین نرخ مشارکت در قیاس با ده دوره انتخابات قبلی مجلس ثبت شود.

 

آغاز قدرت‌نمایی آرای باطله

البته این، تمام ماجرا نیست زیرا آمار آرای باطله و اغلب، اعتراضی این انتخابات هم قابل‌توجه و شاید رکوردشکن بوده است. هرچند، آمار رسمی از تعداد این آرا در دست نیست اما مواردی از این قبیل در رسانه ها منتشر شد که میزان آرای باطله انتخابات حوزه یزد و اشکذر در رتبه دوم تعداد آرا قرار گرفت. آرای باطله یزد با حدود 24 هزار برگ رأی؛ دقیقاً بعد از نفر اول انتخابات و رقمی حدود 14 درصد کل آرا بود. در یکی از حوزه‌های انتخابیه استان تهران، آراء باطله از آراء نفر اول که به مجلس راه یافت بیشتر بود. آراء نماینده منتخب حدود 39 هزار و آراء باطله حدود 55 هزار! . این همان الگویی بود که در انتخابات ریاست جمهوری خرداد 1400 هم تکرار شد و اعلام رسمی سهم حدود ۱۳ درصدی آرای باطله از کل آرای ریخته شده به صندوق‌ها، آرای باطله را در کل کشور دوم و در برخی شهرها در مقام اول قرار داد. رخدادی شگفت‌انگیز که با عناوینی مانند «زنگ خطر» و «پدیده انتخابات» خوانده شد.

 

علل ثبت تلخ‌ترین آمار مشارکت

نارضایتی‌های اقتصادی، پس‌لرزه‌های اعتراضات آبان و دی‌ماه، خودداری چهره‌های سرشناس اصلاح‌طلب از نامزدی و ردصلاحیت بسیاری از نامزدهای این جناح و نیز اعلام ورود کرونا در کشور دو روز پیش از زمان برگزاری انتخابات (۲ اسفند ۱۳۹۸) عواملی بودند که کم رونق‌ترین انتخابات قوه مقننه جمهوری اسلامی را شکل دادند و البته پیروزی قاطع و بی‌دردسر اصولگرایان، کام آنان را شیرین کرد. عواملی که بیش از قبل این گمانه را تقویت کرد که اغلب مردم، بر انتخابات به عنوان ابزار اصلاح وضع موجود، توافق ندارند و این رفتار سیاسی به طور منسجم تر، در خرداد۱۴۰۰ هم تکرار شد.

 

پیام معنادار عدم مشارکت 5/57 درصدی

بررسی جزئیات آمار آرای انتخابات مجلس یازدهم، تصویر دقیق‌تری از زمین‌بازی نامزدهای انتخاباتی به دست می‌دهد. کنشگری مردم در انتخابات، معنادار است زیرا در مقیاس ملی، 5/57 درصد مردم در انتخابات مشارکت نداشته‌اند. در این میان، کمترین مشارکت در استان تهران با ۲۶.۲۴ درصد مشارکت (۲ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۷۶۳ نفر) بوده و در حوزه تهران، ری و شمیرانات و پردیس ۲۵.۴ درصد مشارکت (یک‌میلیون و ۸۴۱ هزار و ۸۹۱ نفر) ثبت شده که این آمار با توجه به اهمیت پایتخت به‌عنوان قلب تپنده فعالیت‌های سیاسی کشور، معنا و پیام مضاعفی دارد. بیشترین مشارکت هم ۷۰ درصد بوده که در استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است.






نوشته شده توسط darj60 در ساعت 14:39

چهار شنبه 15 دی 1400

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۱۴۰۰/۱۰/۱۵| کاهش قیمت دلار به کانال ۲۸ هزار تومان

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک‌ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۲میلیون و۶۷۰ هزار تومان است. دلار نیز روندی نزولی را آغاز کرده است .

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌میلیون و 259 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 12میلیون  و 670هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم نیز 12میلیون و 350هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان هم‌اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 6میلیون و660 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 3میلیون و700هزار تومان و سکه یک‌گرمی 2میلیون و 300هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک‌میلیون و 677 هزار تومان و هر مثقال طلا، 5میلیون و455هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

علاوه بر این، در صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار 26هزار و 900 تومان و قیمت خرید دلار از مردم 26هزار و455 تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل 30هزار و 575 تومان و قیمت خرید یورو نیز 29هزار و 970تومان اعلام شده است.

در بازار آزاد نیز نرخ ارز روندی نزولی را شروع کرده است به طوری که هر دلار آمریکا که در روزهای قبل تا حدود 30 هزار تومان معامله می شد به 28 هزار و 630 تومان رسیده است.

بروز رسانی: چهار‌‌شنبه 15 دی ماه ساعت 11:30  

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (صرافی بانکی)

26  هزار و 690

قیمت دلار (بازار آزاد)

28 هزار و 630

قیمت یورو (صرافی بانکی)

30  هزار و  575

قیمت یورو (بازار آزاد)

....

قیمت درهم

----

قیمت پوند

-----

بروزرسانی: ‌چهار‌‌شنبه 15 دی ماه ساعت 11:30

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  12 میلیون و 350  هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

12 میلیون و 670  هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

6 میلیون و 660 هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

3  میلیون و 700هزار

قیمت سکه گرمی

2 میلیون و 300  هزار

بروز رسانی: ‌چهار‌‌شنبه 15 دی ماه ساعت 11:30

نوع

قیمت لحظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

یک میلیون و 259  هزار

گرم طلای 24 عیار

یک میلیون و 677  هزار

مثقال طلا

5  میلیون و 455   هزار

انس طلا(دلار)

1813






نوشته شده توسط darj60 در ساعت 14:37

به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل مدیر :



صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.::