معیارهای GT چیست؟

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS

درج نیوز

دو شنبه 2 مرداد 1402

معیارهای GT چیست؟


معیارهای GT چیست؟ در این مقاله در مورد یکی از ابزارهای تحلیل سئو فنی (سئوفنی) من محمد سلحشوری هستم با شما صحبت خواهم کرد در این مقاله به تحلیل جزئیات الزامات و اشتباهات ابزار معروف (GT METRIX) می پردازم تا ادامه این مقاله وبلاگ را دنبال کنید.

GTMetrics

این ابزار برای تجزیه و تحلیل کارهای فنی سئو بسیار مفید است و اکثر شما حداقل یک بار از این ابزار برای تجزیه و تحلیل سایت یا رقبای خود استفاده کرده اید. این ابزار فاکتورهای زیادی مانند سرعت بارگذاری یک وب سایت (ثانیه)، اندازه استاندارد عکس، نیازهای سرور داخلی و موارد دیگر را بررسی می کند و گزارش کاملی از ایرادات و نواقص داخلی وب سایت مورد نظر را در اختیار شما و متخصص سئو قرار می دهد تا بتوانید مشکلاتی را که باعث دیر بارگذاری وب سایت شما می شود برطرف کنید و بهترین نتیجه را بگیرید. می توانید آن را بخرید

نحوه بررسی سایت در Gtmetrix

می‌توانید gtmetrix.com را در مرورگر خود تایپ کنید و منتظر بمانید تا وب‌سایت بارگذاری شود، سپس آدرس وب‌سایت خود را در کادری که می‌گوید... URL را برای تجزیه و تحلیل وارد کنید، سپس Test your website را انتخاب کنید و منتظر بمانید.

باید بدانید که تجزیه و تحلیل سایت ممکن است کمی طول بکشد زیرا چندین سایت دیگر به طور همزمان در حال تجزیه و تحلیل هستند و شما نیاز به زمان دارید تا این اتفاق بیفتد و گاهی اوقات حدود 1 دقیقه طول می کشد.

پس از فرآیند بارگذاری وب سایت، وب سایت Gt metrix نتیجه ای را نمایش می دهد که وضعیت داخلی وب سایت شما را نشان می دهد.

در سربرگ اول کلمه Performance Scores کلمه Page Speed ​​​​Score و کلمه YSlow Score را در کادر زیر نشان می دهد و در مقابل این کادر Total Load Time، Total Page Size و Requests را مشاهده می کنید که در ادامه این مقاله به شما توضیح خواهم داد.

ارزش عملکرد

این پنجره دارای دو گزینه و یک زیربخش است که نمره کلی سلامت سایت را نشان می دهد.

امتیاز صفحه سرعت

این امتیاز صفحه سایت و سایت شما است که بر اساس اندازه تصاویر، پلاگین ها یا اسکریپت های سایت شما که در هنگام بالا بودن سایت بارگذاری می شوند، درصدی را به شما نشان می دهد.

YSlow اسکور

این گزینه نتایج فایل های سایت شما را بر اساس الگوریتم یاهو نشان می دهد. البته هر چه امتیاز PageSpeed ​​سایت شما بیشتر باشد، نتیجه به امتیاز PageSpeed ​​شما نزدیکتر خواهد بود.

زمان بارگذاری کامل

همانطور که از نام آن پیداست، این به دلیل زمان بارگذاری صفحه است که بر حسب ثانیه اندازه گیری می شود و هر چه تعداد پرس و جوها در هنگام بارگذاری صفحه کمتر ارسال شود، زمان کمتری برای صفحه ثبت می شود.

ابزار Gt Metrix یک وب سایت است که برای تجزیه و تحلیل سایت استفاده می شود. این وب سایت دارای یک سرور در ونکوور کانادا می باشد، بنابراین باید یک تا دو ثانیه برای اتصال وب سایت Gt Metrix به سرور خود (به خصوص اگر سرور شما در ایران باشد) وقت صرف کنید.

اندازه کل صفحه

این عبارت اندازه میزبانی وب سایت شما را بر حسب کیلوبایت مشخص می کند که بسته به صفحه (به دلیل استفاده از تصاویر بزرگ، افزونه ها یا اسکریپت ها) متفاوت است.

درخواست ها

این عبارت تعداد درخواست ها برای آپلود اسکریپت ها و تصاویر در سایت شما را نشان می دهد که به طور طبیعی برای سایت های فروشگاهی از 80 تا 90 متغیر است.

لطفاً توجه داشته باشید که برخی از افزونه‌های وب‌سایت مانند افزونه‌های فیلتر تماس، ایمیل و هرزنامه ممکن است به دلیل فیلتر شدن یا عدم سرویس دهی به ایران بیشتر طول بکشد و بسته به روشن بودن فیلتر، نیازمندی‌ها متفاوت است.

در قسمت بعدی سایت خطاها و قسمت های زیادی را مشاهده می کنید که هر کدام پیامی دارند که باید به آن توجه کنید و برای گرفتن بهترین نتیجه بهتر است تا حد امکان آن را اصلاح کنید.

برای رفع این موارد، ابتدا باید آنها را بدانید تا بتوانید برای رفع آنها برنامه ریزی کنید. در زیر قسمت های مختلف این ابزار سئو را توضیح خواهم داد. توجه کنید.

آزمایش عناصر سرعت صفحه

این قسمت شامل گزینه هایی است که می توانید آنها را بهینه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید و سرعت وب سایت خود را بهینه کنید.این کادر شامل مجموعه ای از موارد است که وب سایت شما را با الگوریتم های گوگل بررسی می کند و سپس خطاهای مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد.

گزینه تصویر در سطح سرور

این گزینه برای تصاویری است که با استفاده از سبک های css در اندازه های مختلف بر روی هاست شما قرار می گیرند. گاهی اوقات تصاویری را می بینید که با مراجعه به آدرس مستقیم آنها، می بینید که اندازه اصلی آنها 1500 * 2580 است، اما نمایه کلی صفحه اصلی 800 * 800 است یا بسته به پیکربندی نمونه قالب شما، اندازه متفاوتی دارد. اندازه این تصاویر توسط CSS تغییر یافته و مقیاس بندی شده است.

karthai تجزیه جاوا اسکریپت را به تعویق انداخت

هنگامی که درخواستی از بازدیدکننده برای باز کردن یک وب سایت ارسال می شود، فایل های مختلف جاوا اسکریپت بارگذاری می شوند. این زمان بارگذاری به تعداد فایل های جاوا اسکریپت بستگی دارد. اگر می خواهید آنها را سفارشی کنید، می توانید آنها را در آخرین مرحله یا پا برای حمل قرار دهید. دو راه برای انجام این کار وجود دارد، به صورت دستی یا با استفاده از افزونه wp deferred javascripts.

اصطلاح بهبود تصویر

همانطور که از نام آن پیداست، به عکس هایی اطلاق می شود که از اندازه های استاندارد استفاده نمی کنند.

اگر گزینه های آن را باز کنید، می بینید که آدرس تصویری که قرار است تبدیل شود، نمایش داده می شود.

این قسمت آدرس عکس اصلی سایت را نشان می دهد و در گزینه نسخه بهینه شده پیشنهاد GT Matrix را مشاهده می کنید که اندازه ایده آل همان عکس را برای شما در نظر گرفته است.

عبارت css را کوچک کنید

این عبارت به فایل های CSS داخلی سایت شما اشاره دارد که از فایل های کوچکتر استفاده می کند و نشان می دهد که فایل های CSS سایت شما حاوی فاصله است.

اگر از وردپرس استفاده می کنید، می توانید این فایل ها را با یک افزونه فشرده کنید، اما توصیه می کنیم از ابزار فشرده سازی کد CSS آنلاین استفاده کنید.

به تصویر زیر دقت کنید

در اینجا نمونه ای از فشرده سازی انجام شده توسط یک ابزار آنلاین است. این فشرده سازی تاثیر زیادی بر سرعت بارگذاری سایت شما خواهد داشت.

جالب است بدانید که فایل های CSS، HTML، JS را front-end یا user-side می نامند و خطاهای نمایش داده شده فقط برای front-end و user-side هستند که نیاز به بهینه سازی دارند. برای فشرده‌سازی فایل‌های PHP باید آن‌ها را فشرده کنید و از آنجایی که این در سمت سرور باطن است، روی سرعت بارگذاری سایت تأثیر زیادی ندارد.

طرح بندی جاوا اسکریپت را به حداقل برسانید

این گزینه مانند گزینه قبلی است، اما این بار برای یک خط کد جاوا اسکریپت که باید تا حد امکان خلاصه و فشرده شود.

ابعاد تصویر عبارت را مشخص کنید

این عبارت عکس هایی را نشان می دهد که از ویژگی های ارتفاع و عرض استفاده نمی کنند. از ویژگی های عرض و ارتفاع تصویر نمایش داده شده در زیر این در استفاده کنید.

துர்கு از درخواست های بد خودداری کنید

این خطا به این دلیل رخ می دهد که یک درخواست ناقص مانند یک فایل CSS ناقص یا فایل اسکریپت جاوا به سرور ارسال می شود و این درخواست به سرور ناقص ارسال می شود که فایلی را ارائه می دهد که قابل تغییر است.

عبارت Blocks the landing page

این خطا برای سایت هایی است که از دستور redirect به طور مکرر و زیاد استفاده کرده اند، به دلیل وجود این ریدایرکت ها درخواست های زیادی به سرور ارسال می شود و سرعت بارگذاری سایت به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

ارور بسته را فعال کنید

این مشکل برای وب سایت هایی است که از قوانین فشار یا دانلود لایت استفاده نمی کنند. یکی از مواردی که می تواند این مشکل را در وب سایت حل کند نزدیک کردن آن به 100 و قرار دادن دستور Gzip در htaacces است.

استفاده از Gzip کد شما را فشرده می کند و منجر به بارگذاری سریعتر صفحه می شود.

تا به حال در مورد مهمترین خطاهای PageSpeed ​​Score با شما صحبت کرده ام. اگر مشکلی در رابطه با خطا در سایر gt-metrics دارید، می‌توانید با ارسال نظر در پایین این مقاله و مقالات، سؤال بپرسید. من در مورد خطاها در بخش YSlow Score بحث خواهم کرد. تا پایان این مقاله با من همراه باشید.

امتیاز YSlow برای gtmetrix

همانطور که گفتیم این قسمت از GT Matrix خطاهای فایل سایت شما است که بر اساس سایت یاهو بررسی می شود. در این قسمت می توانید فایل هایی که باعث کندی وب سایت شده اند را شناسایی و آنها را برطرف کنید.

ارور از شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید

این خطا نشان می دهد که سایت مورد نظر از شبکه تحویل فایل عمومی از نزدیکترین سرور استفاده نمی کند. با فعال کردن یک CDN، می‌توانید فایل‌های CSN و فایل‌های JS را به کاربران روی CDN نزدیک‌تر کنید.

ارور اضافه کردن سرصفحه Expires

این خطا به دلیل عدم توجه به انقضای حافظه پنهان مرورگر است. این کش ها عبارتند از: فونت های گوگل، کد آنالیتیکس، گراواتار که در مرورگر قرار دارند و می توانید با قرار دادن کد زیر در htaacces آن ها را تغییر دهید.

# انقضا را فعال کنید

منقضی می شود فعال است

# دایرکتوری پیش فرض

ExpireDefault \"دسترسی به اضافه 3 ماه\"

ارور از ردیابی URL اجتناب کنید.

این خطا همچنین نشان می دهد که از چه تعداد ریدایرکت استفاده کرده اید و چه تعداد صفحه را ریدایرکت کرده اید که در صورت لزوم می توانید پس از نمایش آن ها را حذف کنید.

درخواست های HTTP کمتر

این عبارت همچنین نشان دهنده درخواست http است، هر چه تعداد آن کمتر باشد، بارگذاری سریعتر وب سایت موثرتر خواهد بود.

فشرده سازی اجزا

این عبارت دقیقاً برای Gzip است که در بالا ذکر شد، اما در قسمت Yslow بهینه بودن یا عدم بهینه بودن منابع و پهنای باند سرور شما را نشان می دهد.

جاوا اسکریپت و CSS عبارت را کوچک کنید

این عبارت فشرده سازی کد جاوا و CSS را همانطور که در بالا توضیح داده شد نشان می دهد.

یک کش AJAX ایجاد کنید

این عبارت نحوه استفاده از کش و استفاده از ajax در وب سایت را نشان می دهد که در صورت بروز مشکل در این گزینه آدرس آن در پایین عبارت نشان داده می شود.

جاوا اسکریپت و CSS تکراری را حذف کنید

در این بیانیه، اگر فایل های CSS و Java وب سایت خود را از دو آدرس مختلف کپی و آپلود کنید. به شما خطا می دهد، برای حل این مشکل فقط باید فایل هایی را که به اشتباه در این گزینه نشان داده شده اند پیدا کنید.

عبارت AlphaImageLoader را حذف کنید

در مرورگر اکسپلورر تصاویر با فرمت PNG به سرعت لود نمی شوند و بارگذاری این دسته از تصاویر زمان بر است که سرعت بارگذاری وب سایت شما در اکسپلورر را کاهش می دهد و جالب است بدانید AlphaImageLoader در CSS به همین دلیل در Explorer سریعتر بارگذاری می شود.

از خطای HTTP 404 (Not Found) اجتناب کنید.

این عبارت برای صفحه 404 است، زمانی که با خطای 404 مواجه می شوید که صفحه در سایت وجود ندارد، این خطا 404 صفحه از سایت شما را نیز نشان می دهد که با بررسی دقیق آدرس می توانید آن را برطرف کنید.

کلمه کاهش تعداد عناصر DOM

هنگامی که از عناصر DOM در صفحات وب سایت خود استفاده می کنید، این عبارت به سایت شما خطا می دهد، DOM مخفف Document Object Mode است که برای دسترسی به اشیا و عناصر در یک سند HTML یا صفحه HTML استفاده می شود.

در این مقاله سعی کردم مهم ترین گزینه های جایگزین ابزار سنجش سرعت وب سایت به نام Gtmetrix را بررسی کنم. با بررسی مشکلات و خطاهایی که در این مقاله به شما گفته ام به راحتی می توانید سرعت بارگذاری وب سایت خود را افزایش دهید و امتیاز قابل قبولی کسب کنید. اگر در مورد خطاها سوالی دارید می توانید در قالب نظرات با من در میان بگذارید یا اگر قصد دارید این خطاها را به متخصصان بسپارید یا در وب سایت Essentials.

مراجعه به سایت:  https://blogten.ir/what-gtmetrix/



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:










نوشته شده توسط darj60 در ساعت 13:43

به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل مدیر :



صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.::